Wednesday, December 24, 2008

How to professionally photograph painting - more than 15 secrets!

To photograph it is necessary from a support. Any photo or video a support.

At photographing from a support necessarily use "automatic release". For those who does not know: "automatic release" is such mode of the camera when the camera photographs not at once, and in some seconds after you have pressed the shutter button. So you will save pictures from trembling of your hands and accordingly bad photos.

The camera should be precisely on the centre of painting and necessarily perpendicularly surface of painting. Otherwise painting will become a trapeze.

It is not necessary to photograph painting at a short distance (there will be strong geometrical distortions). It is better to depart far away and to "approach" photographed object with the help "Zoom" telephoto lens (approach). If this function, of course, is at your camera.
To photograph better at a daylight - usual lamps of illumination give a yellow shade. Therefore, take out painting on street (the balcony or a loggia will approach) is better. But consider, that on a balcony illumination non-uniform, and light usually is on the one hand. Therefore it is desirable to put sideways from painting the big blank leaf of a paper or a white fabric. Light from street will be reflected from white and will create additional illumination for painting. As a result the general illumination will be more uniform.

Ideal variant of illumination - in the afternoon, in the street, in cloudy weather.

Light should not fall from the photographer, is better....


read full article on a site artist Rybakow ( www.rybakow.com ) Articles about painting, secrets creation paintings Artist Valery Rybakow
On site materials: www.rybakow.com

Как профессионально самому сфотографировать живопись -  более 15 советов !

Съемку надо проводить со штатива. Подойдет любой фото или видео штатив.

При съемке со штатива обязательно пользуйтесь "автоспуском". Для тех, кто не знает: "автоспуск" - это такой режим фотоаппарата, когда аппарат фотографирует не сразу, а через несколько секунд, после того, как Вы нажали кнопку затвора. Так Вы убережете снимки от дрожания Ваших рук и соответственно плохих фотографий.

Фотоаппарат должен находиться точно по центру картины и обязательно перпендикулярно поверхности картины. Иначе картина примет вид трапеции.

Не надо фотографировать картину с близкого расстояния (возникнут сильные геометрические искажения). Лучше отойти подальше и "приблизить" фотографируемый объект с помощью "Zoom" (приближения) телеобъектива. Если эта функция, конечно, есть у Вашего фотоаппарата.

Съемку лучше всего проводить при дневном свете - обычные лампы освещения дают желтый оттенок. Поэтому, лучше вынесите картины на улицу (подойдет балкон или лоджия). Но учтите, что на балконе освещение неравномерное, и свет обычно находится с одной стороны. Поэтому желательно поставить сбоку от картины большой чистый лист бумаги или белую ткань. Свет с улицы отразится от белого и создаст дополнительное освещение для картины. В итоге общее освещение будет более равномерное.

Идеальный вариант освещения – днем, на улице, в пасмурную погоду.
Свет не должен падать со стороны фотографа, лучше всего ....

Всю статью можно прочитать на сайте художника.
Художник Валерий Рыбаков
по материалам сайта: www.rybakow.com/ru/

New Painting for SALE

Contributors

Blog Archive

Followers